dissabte, 1 de febrer del 2014

The Bikeriders


Danny Lyon
Crossing the Ohio
USA. Louisville, Kentucky. 1966.


Segona part de l'exposició que la Fundació Foto Colectania de Barcelona està dedicant a l'obra de Danny Lyon. Si a l'anterior sèrie exposada, Conversations with the dead, es retratava la vida entre reixes a les presons, amb The Bikeriders, Lyon aparentment sembla que ens porti a un altre extrem, perquè al cim d'una moto i amb tota la carretera pel davant, llibertat és el primer que em passa pel cap.
Fotos de grups de motards nord-americans dels 60'. Cuir, tatxes, tatuatges, tupés i cardats. Bars de carretera amb billar, rock'n'roll sonant a la jukebox i molta cervesa. Asfalt per rodar i, als marges, molt camp, florit i amb forces arbres per fer-hi un bon pícnic. Les motos, sempre impecables. Però en els retrats més íntims de Lyon, si mirem als ulls d'aquests herois de barri d'extraradi, els mateixos que causen admiració entre els nens i que celebren funerals quasi de rang militar per la mort dels seus, als ulls no hi veig pas tanta llibertat.


Danny Lyon
Sparky and Cowboy (Gary Rogues)
USA. Schererville, Indiana. 1965.



[Imatges: Magnum]

[Toronto-pick-up: Gene Vincent: Be Bop a Lula]

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Si he de triar em quedo amb l'anterior "Conversations with the Dead". Em sento lluny del cuir, tatxes, tatuatges, tupés i cardats. També me'n sento del món de les presons però, curiosament, m'atrau més la manca de llibertat que la llibertat.

Zerozerosset ha dit...

La tinc pendent

Toronto ha dit...

No sabria triar Enric, em quedo amb les dues, els dos mons em queden lluny però m'atreuen poderosament, deu ser l'anhel d'escapar, no sé molt bé a on, però escapar.
Jordi, crec que val molt la pena, van fer també un petit cicle paral·lel a la filmoteca amb Easy Rider i Salvaje, entre d'altres!